• 2013-08-14 13:16:16

Diagonalna opona

W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza. Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną.

Zalety opony (w stosunku do opon radialnych):

  • wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni
  • duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne

Wady opony (w stosunku do opon radialnych):

  • mniejsza precyzja prowadzenia
  • znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku
  • zwiększone zużycie paliwa

© Copyright 2024 Netcar SERWIS. Szablon: QuanticaLabs